luni, septembrie 28, 2009

Ciorbita de fasole verde !

Fiind cu treburi intr-un orasel vecin am trecut si pe la piata dupa ce am cumparat ce voiam si pentru care am mers acolo(va voi posta in zilele urmatoare obiectele luate)asa deci am fost la piata acolo e o piata bine aprovizionata de oameni de la tara,si am dat cu ochii de fasole verde tip creion galbena si f.cruda si proaspata si nu am rezista sa n-o cumpar cu intentia ca va fi buna la ceva,
si odata ajunsi acasa am facut o ciorbita in care am pus si carnita,asa gindesc eu ciorbita atunci cind e si carne in ea - fara o numesc supa!




Reteta este una obisnuita care ne place tare mult!iata de ce avem nevoie:

- fasole verde cruda,

- carne de porc(au fost si ceva oase cu carne),
- zarzavat:morcovi,patrunjel radacina si frunze,guluie,
- un ardei rosu,
- o ceapa,
- o rosie mare,
- 2 catei de usturoi,

- marar,
- sare,
- piper,
- boia,

-smintina si lapte!

Carnea care a stat in apa cam 1 ora,spalata am pus-o in apa rece intr-o oala la fiert,cind a inceput sa fiarba am cules de multe ori spuma si am lasat la fiert domol.
Am curatat fasolea am rupt-o marunt si am oparit-o cu apa fiarta si am lasat-o acoperita 3o min!
Zarzavaturile curtate,taiate dupa plac,spalate le-am pus in oala cu ,carnea care fierbea,mai apoi si fasolea care a stat in repaos!au fiert asa impreuna o vreme si separat am prajit intr-o tigaie o lingura de faina fara ulei pina si-a schimbat culoarea,apoi am pus uleiul din nou am invirtit si imediat am pus :piper si boia amestecind din nou si imediat am turnat lapte destul si am turnat peste supa care fierbea nestingerita!
Intr-un bol cu multa smintina am turnat din supa citeva polonice si repede jup in ciorbita!
Am lasat asa sa fiarba cam 1o-15 min. si am taiat verdeturile:frunze de patrunjel si marar,si imediat am stins focul sub oala si gata ,gata ciorbita a fost f.buna si apreciata ,cineva si-a pus 2 farfurii!!ha,ha sa-i fie de bine!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va rog sa comentați!
Anonimi : nu va obosiți sa comentați , nu veți fi luați în seama.